piątek, 11 kwietnia 2014

Maślanka = Serek ;)


Wreszcie coś pod Święta Wielkanocne. Chcę Wam dzisiaj pokazać jak prosto zrobić samodzielnie biały serek.

Że tak powiem, jest wiele możliwości wyprodukowania serka ;) Ja nie jestem znawcą w tym temacie, jeszcze nie ;) Ale wypróbowałam przepis i okazał się bardzo wdzięczny, a efekt smaczny. Serek wyszedł delikatny i chudy.
Do przygotowania potrzebny będzie Wam zaledwie jeden produkt – maślanka. Po całym procesie zostanie jeszcze serwatka, również do wykorzystania. A dla tych, którzy chcieliby mocniej zagłębić się w tajniki serowarstwa zapraszam na Ziołowy Zakątek.

Biały serek z maślanki

1 l maślanki

Maślankę podgrzewamy w garnuszku na małym ogniu, co jakiś czas mieszając, aż osiągnie temperaturę 70 C i powstanie skrzep, powinniśmy użyć termometru ( ale ja nie użyłam – oczekiwałam na skrzep ). Następnie zdejmujemy garnuszek z ognia, przykrywamy i odstawiamy do przestygnięcia ( temperatura pokojowa ). Sitko wykładamy gazą i odcedzamy skrzep od serwatki. Jak już serwatka spłynie, delikatnie odciskamy jeszcze jej nadmiar z serka. Gazę z twarogiem zawieszamy nad miską na kilka godzin ( 2 – 4 ). Im dłużej twaróg odcieka z serwatki tym będzie twardszy i bardziej suchy.


Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...