sobota, 8 marca 2014

Nowa okładka dla Twojego Albumu – zrób to sam (DIY)


Żyjemy w szaleństwie dokumentacji fotograficznej prawie każdej chwili naszego życia. Zdjęć przybywa i przybywa, ale głównie gromadzimy je w wersji elektronicznej. Czyżby albumy odchodziły do lamusa ? Nie w moim domu, mam ich sporą kolekcję ;) Staram się raz na jakiś czas przeglądać wszystkie ostatnio robione zdjęcia i wywoływać je na bieżąco. Fotografie trafiają w ramki i do albumu oczywiście.

Teraz możemy kupić albumy jakie tylko chcemy, ale kiedyś wyboru za specjalnie nie było. Wśród mojej kolekcji jest parę takich niewyględnych sztuk i pomyślałam, że mogłabym je „odświeżyć” i przy okazji zrobić tutorial - krok po kroku. Mam nadzieję, że Wam się przyda ;)


Gwoli ścisłości – klej kupiłam w sklepie papierniczym ( Galaxy klej uniwersalny na bazie polioctanu winylu– koszt 3 zł 40 ml  ), drewniany patyczek do szaszłyków, mazak do tkanin.

Zaczynamy od zmierzenia albumu. Mierzymy wzdłuż i wszerz całą okładkę uwzględniając ewentualne tłoczenia na grzbiecie + zakładki do wewnątrz okładki ( około 2 cm z każdej strony ). Dla przykładu mój album ma 25 x 18,5 cm , po zmierzeniu okładki z dodaniem zakładek ( 30 x 48 cm ). Bierzemy miarę również z wnętrza okładki z zakładką jak na zdjęciu poniżej.


Następnie zszywamy ze sobą wycięte z materiału elementy okładki.


 Materiał na wewnętrzną część okładki najpierw zaprasowujemy i obszywamy.


Wycinany środek albumu.


Pod okładkę podkładamy nasz materiał, przycinamy rogi i przyklejamy do okładki, następnie bok wzdłuż. Odwracamy okładkę na prawą stronę i smarujemy klejem tłoczenia na grzbiecie, przyklejamy materiał pomagając sobie patyczkiem. Odwracamy album, przylepiamy drugi bok i obydwa boki poziome.


Teraz doklejamy materiał od wewnętrznej strony zostawiając kawałek do przylepienia środka ze zdjęciami. Na koniec przylepimy wnętrze albumu do okładki.


Gotowe !


Ja jeszcze dopisałam mazakiem na swoim albumie słowo Fotos ;)





A jak u Was wygląda dokumentacji zdjęć, gromadzicie w domu albumy i wypełniacie je fotografiami ?

Mam nadzieję, że ten tutorial również Wam się spodobał, jeżeli tak to zachęcam do polubienia LookingForMotif na facebooku ;)
Pozdrawiam i życzę udanego weekendu !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...