czwartek, 13 lutego 2014

Panna Maślanka


Dzisiaj szybki deser. Już dawno myślałam, żeby go przygotować i w końcu się udało ;)
W większości przepisów bazą do tego deseru jest śmietanka kremówka, a ja chciałam, żeby deser był  lekki i w konsystencji i w kwestii kalorii. Jakiś czas temu obiła mi się o uszy wersja Panny Cotty na bazie maślanki i takiego przepisu szukałam. Znalazłam go na blogu Every Cake You Bake.

Myślę, że ten deser świetnie się sprawi w jutrzejszym dniu, jako deser Walentynkowy ;)

Ma same zalety:
- Deser Ekspresowy - rano mieszamy składniki, przelewamy do miseczek i wkładamy do lodówki, wieczorem tylko wyjmujemy i voilà ;)
- Deser lekki jak puch – orzeźwiająca pianka z delikatną nutą cytrynową ;)

Maślankowo – Cytrynowa Panna Cotta

1,5 łyżki żelatyny,
250 ml mleka,
pół szklanki i 2 łyżki cukru,
3 szklanki maślanki,
1 łyżeczka startej skórki z cytryny

Do polania np. sos malinowy ( ale solo – jest równie pyszna ;)

Mleko wlać do rondla i posypać po wierzchu żelatyną. Zostawić na 10 minut. Mleko z żelatyną podgrzać, aż ta rozpuści się całkowicie i wsypać cukier. Mieszać aż cały cukier rozpuści się. Zdjąć z ognia i dodać maślankę oraz skórkę z cytryny i dokładnie wymieszać. Przelać wszystko do przygotowanych foremek lub salaterek i pozostawić w lodówce na co najmniej 5 godzin, aż masa stężeje.

Aby łatwiej nam było wyjąć stężały krem, najlepiej miseczki podgrzać nad parą, trzeba uważać, żeby nie przesadzić bo nasza Panna zacznie się rozpuszczać ;)

Możemy teraz zajadać deserek, ja polałam go sosem malinowym, który skrywał się w zakamarkach piwnicznej półki z przetworami. Prawdopodobnie był to sos z 2012 roku i to na dodatek ostatni, ale na szczęście widziałam tam jeszcze sporo innych pyszności ;) 

Bon appétit ! ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...