piątek, 24 stycznia 2014

Zakręcone pomarańczowo – cynamonowe drożdżowe „rollsy” z pistacjami i gorzką czekoladą


Przeglądałam ostatnio zapominanego nieco przeze mnie bloga joythebaker.com. Miałam ochotę zrobić coś słodkiego i tak trafiłam na te właśnie drożdżóweczki – niebo w gębie ;)

Wyszły delikatne, puszyste, ale i sowicie nadziane ;) Jednym słowem pyszne, bardzo polecam ! ;)
Pomarańczowo – cynamonowe drożdżowe „rollsy” z pistacjami i gorzką czekoladą
Składniki na ciasto
2 szklanki mleka
½ szklanki oleju (ja użyłam rzepakowego)
½ szklanki cukru
25 g drożdży świeżych albo 2 ½ łyżeczki suszonych
Około 4 ½ szklanki mąki
½ łyżeczki proszku do pieczenia
½ łyżeczki sody

Nadzienie
½ szklanki roztopionego masła
½ szklanki cukru
Mielony cynamon
Starta skórka z 1 pomarańczy
½ szklanki posiekanych pistacji
1 tabliczka gorzkiej czekolady

Polewa
1 szklanka cukru pudru
2-3 łyżek świeżego soku z pomarańczy
1 cukier waniliowy

Mleko, olej i cukier podgrzewamy, tyle tylko żeby składniki się połączyły. Mieszanka powinna być delikatnie ciepła, ale nie gorąca. Dodajemy do niej drożdże i odczekujemy kilka minut.
Następnie dodajemy 4 szklanki mąki i mieszamy, masę odstawiamy na 1 do 1 ½ godziny. Do wyrośniętego ciasta dodajemy proszek do pieczenia, sodę i resztę mąki, jeżeli cisto jest za rzadkie dodajemy więcej mąki ( moje ciasto było dość rzadkie, ale dzięki temu drożdżówki wyszły jeszcze bardziej puszyste). Wykładamy ciasto na oprószony mąką blat i rozwałkowujemy na podłużny placek.
Placek polewamy roztopionym masłem i posypujemy cukrem, cynamonem, posiekanymi pistacjami i czekoladą oraz startą skórką z pomarańczy. Rolujemy ciasto wzdłuż dłuższego boku i kroimy na 3-4 centymetrowe kawałki.
Układamy drożdżóweczki jedną obok drugiej w wysmarowanym tłuszczem i obsypanym mąką naczyniu do pieczenia. Wkładamy do nagrzanego do 180 C piekarnika i pieczemy około 15 – 20 min.
Mieszamy wszystkie składniki polewy.
Po lekkim studzeniu nanosimy polewę i gotowe ;)


Smacznego weekendu ! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...