piątek, 17 stycznia 2014

Majonez sojowy


Ostatnio opróżniłam kuchenną szafkę w poszukiwaniu mąki kukurydzianej. Nie znalazłam, za to odkryłam w głębi nasiona soi. Kupiłam cały kilogram z zamiarem zrobienia tofu. Zużyłam część i zrobiłam mleko sojowe, a potem tofu, niestety nie przypadło mi do gustu (chyba to nie moje smaki).
I tak wcisnęłam resztę soi w kąt szafki.

Postanowiłam jednak jakoś spożytkować ten surowiec. Szukałam jakiegoś przepisu, nie tak bardzo sojowego ;) I trafiłam na majonez sojowy. Ten produkt z soi bardzo mi zasmakował ;)
Przepis pochodzi z bloga Olgi Smile

Majonez sojowy
(z tej ilości wychodzi około litra )

Składniki
180 ml mleka sojowego
550 ml oleju
1 czubata łyżka musztardy
1 cytryna
3 łyżki octu – ja dałam ocet ryżowy do sushi, bo jest słodszy i łagodniejszy
1 łyżeczka soli
1-2 łyżki syropu z agawy, miodu, melasy, syropu kukurydzianego lub cukru pudru

Najpierw zrobiłam mleko sojowe, również z przepisu Olgi Smile

Do blendera wlewamy mleko, ocet, sok wyciśnięty z cytryny, cukier puder i miksujemy przez chwilę. Następnie cienkim strumieniem dolewamy olej ciągle miksując. Gdy olej się skończy, wyłączamy blender i próbujemy majonez, jeżeli jest dobry przekładamy do słoików i chowamy do lodówki. Jeżeli chcemy jeszcze doprawić to doprawiamy i miksujemy chwilę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...