sobota, 4 stycznia 2014

Starta tarta z beszamelem

krucha tarta, beszamel, boczek, przepis

Przyszła mi ochota na słoną tartę. Szybki przegląd lodówki, chwila zastanowienia i mam! ;)
A dlaczego starta tarta? Jakiś czas temu piekłam pleśniaka, a tam w przepisie kruche ciasto mrozimy i ścieramy na tarce. Wychodzi  lekkie i naprawdę kruche i taki efekt chciałam osiągnąć w mojej słonej tarcie. Myślę, że się udało, wprawdzie było z tym trochę więcej zabawy, ale efekt lekkości się powiódł, a i wizualnie zachęcało do konsumpcji ;)


Starta tarta z beszamelem

Składniki:

Ciasto:
350 g mąki pszennej
1 jajko
125 g schłodzonego masła
Szczypta soli
3 - 4 łyżki śmietany 18%

Nadzienie:
Czerwona cebula
4 – 5 plasterków szynki/boczku
Pół kostki sera feta
Łyżka masła
Łyżka mąki
Szklanka mleka
2 jajka
Pół szklanki śmietany 18%/jogurtu naturalnego
Łyżka oleju rzepakowego
Do smaku: sól, suszona bazylia i czubryca pikantna ( mieszanka przypraw: papryka czerwona słodka i ostra, cząber, tymianek )

Ze wszystkich składników zagniatamy ciasto, formujemy kulę i na około godziny chowamy do zamrażalnika.
Cebulkę kroimy w piórka, wędlinę w paseczki i podsmażamy na oleju.
W garnuszku rozpuszczamy łyżkę masła i dosypujemy mąkę, przesmażamy krótko. Następnie pomału wlewamy mleko i energicznie mieszamy. Zagotowujemy, ciągle mieszamy aż sos zgęstnieje. Wyłączamy ogień i doprawiamy solą i mieszanką przypraw.
W misce mieszamy 2 jajka i śmietanę, dosypujemy bazylię ( około pół łyżeczki ). Fetę kroimy w drobną kostkę.
Na posmarowaną tłuszczem formę do tart ( moja ma 26 cm ) ścieramy zmrożone ciasto, tak aby na brzegach było go więcej. Pieczemy w rozgrzanym do 200 C piekarniku 15 min. Wyjmujemy i nakładamy resztę składników: cebulę z wędliną, beszamel, fetę i zalewamy jajkami ze śmietaną. Wkładamy do piekarnika i dopiekamy około 15 - 20 min.

Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...