sobota, 31 maja 2014

Syrop z Kwiatów Czarnego Bzu

czarny bez, przetwory

Obiecany przepis na syrop z kwiatów czarnego bzu. Zapach w pełni kwitnących kwiatów jest czarujący. Podczas zrywania baldachimów obsypuje nas „śnieg” w postaci maleńkich kwiatostanów, aż szkoda patrzeć ile się marnuje.

Przyznam, że ten syrop urzekł mnie jeszcze bardziej niż z kwiatów akacji. Orzeźwiający, słodki,  a zarazem kwaskowy, po prostu pyszny. Serdecznie polecam ! ;)

czarny bez, przetwory

Syrop z Kwiatów Bzu Czarnego

Składniki

200 g kwiatów czarnego bzu
O,7 kg cukru
litr wody
2 cytryny
4 łyżki kwasku cytrynowego

Z podanej ilości wychodzi około 1,5 litra syropu.

Kwiaty czarnego bzu tak samo jak kwiaty akacji zbieramy z miejsc oddalonych od wszelkich ruchliwych ulic i dróg, z dala od miasta ,z miejsc jak najmniej zanieczyszczonych. Dzień powinien być ciepły i słoneczny.
Wodę z cukrem podgrzewamy do rozpuszczenia i dodajemy kwiaty, cytryny pokrojone w plastry i kwasek. Czekamy, aż mieszanka się schłodzi, przykrywamy garnek folią spożywczą i chowamy do lodówki przynajmniej na dobę ( ja trzymałam prawie 2 ). Po tym czasie przecedzamy przez sito i przelewamy do wyparzonych słoiczków / butelek. Trzymamy w lodówce, albo pasteryzujemy i przechowujemy tak jak inne przetwory.

Wzorowałam się przepisem z Ziołowego Zakątka ( troszkę zmieniłam proporcje, ze względu na mniejszą ilość kwiatów, poza tym użyłam samych kwiatów, a nie całych baldachimów i nie dodałam limonek ).

czarny bez, przetwory, kwiaty czarnego bzu

czarny bez, przetwory

czarny bez, przetwory

Smacznego ! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...