środa, 28 maja 2014

Syrop Akacjowy i wycieczka rowerowa

syrop kwaitów akacji, syrop do herbaty, DIY,

Ostatnia przejażdżka rowerowa zakończyła się bardzo owocnie. Większość słonecznej niedzieli spędziłam na przemierzaniu znanych i nieznanych mi tras w poszukiwaniu kwitnących akacji i czarnego bzu. Niestety nie wzięłam ze sobą aparatu, ale następnym razem o tym nie zapomnę ;)

W międzyczasie oczywiście nie mogłam sobie odmówić malutkiego pikniku, a w drodze powrotnej zebrałam piękny bukiet z polnych kwiatów, którym obdarowałam moją mamę J

W dzisiejszym poście przedstawiam Wam przepis na syrop z akacji, a jutro bądź pojutrze ukaże się również syrop z kwiatów czarnego bzu. Teraz jest najlepsza pora na zbieranie kwiatostanów tych dwóch drzew. 

syrop kwaitów akacji, syrop do herbaty, DIY,

Pierwszy raz skosztowałam tego syropu u mojej przyjaciółki Reni, jakiś rok temu. Dodałyśmy go do herbaty. Rewelacyjnie sprawdzi się również jako dodatek do wody w letni upalny dzień.
Fantastyczny smak, lekko miodowy, zapach to połączenie kwiatu akacji i cytryny. Najlepiej sami spróbujcie ;)
Można również poeksperymentować i zrezygnować z cytryny albo dodać limonkę, pomarańczę itp. Jeżeli jeszcze zdążę zebrać trochę kwiatów na pewno poeksperymentuję.

Syrop Akacjowy

Składniki
12 – 14 szklanek rozwiniętych kwiatów akacji
1 kg cukru
2 litry wody
2 cytryny
kwasek cytrynowy do smaku

Z podanej ilości wychodzi ponad 2 litry syropu.

Kwiaty akacji zbieramy z miejsc oddalonych od wszelkich ruchliwych ulic i dróg, z dala od miasta, z miejsc jak najmniej zanieczyszczonych. Dzień powinien być ciepły i słoneczny, a kwiaty w pełni rozwinięte i pachnące.

syrop kwaitów akacji, syrop do herbaty, DIY,

syrop kwaitów akacji, syrop do herbaty, DIY,

Zanim przystąpimy do dzieła kwiaty oglądamy i pozbywamy się ewentualnych lokatorów. Jeżeli chcemy aby syrop był bardziej delikatny używamy samych płatków. Następnie zalewamy je zagotowaną wodą i dodajemy dobrze umyte cytryny pokrojone w plasterki. Odstawiamy na dobę, po tym czasie dodajemy cukier i znowu odstawiamy na 12 – 24 godzin.
Przecedzamy syrop i zagotowujemy. Jeżeli chcemy aby syrop był bardziej kwaskowy doprawiamy go kwaskiem cytrynowym, wlewamy do wyparzonych słoików / butelek.
Trzymamy w lodówce albo w piwniczce.
Inspirowałam się przepisem z bloga W garze mieszane.

syrop kwaitów akacji, syrop do herbaty, DIY, kwiaty akacji

syrop kwaitów akacji, syrop do herbaty, DIY,

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...